Perinteinen kivijalkayritys henkilöityy yrityksen ihmisiin vahvasti.
Yrittäjä on yrityksen vahvin ja isoin viesti asiakkaalle. Brändin rakentaminen
on ehdottomasti yksi kivijalkatoimijoiden tärkeimmistä toiminnoista - ja se koskee myös yrittäjää. Se ei ole
pelkästään valtavien, monikansallisten korporaatioiden työtä, vaan koskettaa meitä
kaikkia; yksittäisiä ihmisiä, työnhakijoita, pienen putiikin pitäjää ja suuren
ketjuyrityksen johtajaa…
Me olemme brändeja, halusimme tai emme. Potentiaaliset asiakkaat,
ystävät, työnantajat muodostavat mielikuvia meistä toimintamme esim. asiakaspalvelun, Facebook-päivitysten, pukeutumisen tai puhetyylin kautta. Hyvän tyypin kanssa on miellyttävämpää viettää aikaa, käydä kauppaa tai
vaikka palkata hänet. Brändi näkyy ja kuuluu kauas.
Loimaan Kauneushoitola Sabrinassa kohtaat hymyjä
Loimaan Kauneushoitola Sabrinassa kohtaat hymyjä
Ajankuvaan tosiaan kuuluu, ettei pelkästään brändätä
yritystä. On itsestään selvää, että on tultava taustalta esille ja tehtävä
itsensä näkyväksi. Asiakkaiden kanssa on kommunikoitava mahdollisimman monien
kanavien kautta – myymälä on tärkeä, mutta ei saa olla ainoa viestintäkanava.
Näin saat myös oman henkilökohtaisen brändisi arvon asiakkaiden tietoisuuteen
paremmin ja tehokkaammin.
Kankaanpään kivijalkatoimijat etsivät uusia kanavia palvellaakseen
Kankaanpään kivijalkatoimijat etsivät uusia kanavia palvellaakseen
Millaisia muita ohjeita sitten yrittäjäbrändin rakentamiseen
voisi antaa?
Palvele ja ole asiantuntija
Tunnet asiakkaasi ja
tuotteesi/palvelusi parhaiten. Anna sen näkyä. Toimi luotettavasti. Asiakkaasi
arvostavat sitä, että olet välittänyt hänen tarpeistaan ja löytänyt niihin
uusia ratkaisuja.
Viesti oikein ja erottaudu
Mieti tarkkaan millaisessa
viestintäympäristössä asiakkaasi toimivat. Ole siellä läsnä. Ihmiset saavat
satoja, tuhansia viestejä päivittäin eri kanavista. Erottautua pitää.
Yksityiskohdilla on merkitystä myös brändäyksessä.
Uskalla olla myös asioista
mieltä, mutta positiivisella tavalla. Monet yritykset pelkäävät ottaa kantaa.
Muista, että et voi miellyttää kaikkia – tavoittelet niitä, joilla on kanssasi
sama arvomaailma.
Kelloliike J. Mäkelän (Loimaa) myymäläpäällikkö levolla
Verkostoidu
Kelloliike J. Mäkelän (Loimaa) myymäläpäällikkö levolla
Verkostoidu
Yksin ei tässä maailmassa pärjää.
Verkostoidu. Tehkää yhdessä asioita. Liity paikalliseen yrittäjäjärjestöön,
osallistu toimintaan, tehkää yhteiskampanjoita kauppiasverkostojen kanssa, käy
koulutuksissa… Kuluttajat tulevat kauempaa asioimaan, kun kokonaistarjonta on
suurempaa.
Hullu Yö Huittisissa on kauppiaitten ja elinkeinotoimen voimannäyttö
Ole oma itsesi
Hullu Yö Huittisissa on kauppiaitten ja elinkeinotoimen voimannäyttö
Ole oma itsesi
On
tärkeää olla oma, johdonmukainen itsensä. Teeskentely ei ole ratkaisu.
Tekemistä riittää, mutta kun brändin rakentaminen on omannäköistä, ei sen työllistävä vaikutus ole mahdoton!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti