tiistai 10. huhtikuuta 2018

Sparrausta kivijalkakauppojen markkinointiin ja digiosaamiseen


Satasilta-sivusto esittelee hanketarinoissaan Kivijalka kuntoon -hanketta. Projektin koulutuksiin ovat edelleen myös uudet yrittäjät tervetulleita. 

Kuvateksti: Uusikaupunkilaisen Kenkäkauppa Alinan yrittäjä Outi Nurmi (oik.) sanoo, että tänä päivänä kivijalkayrittäjän valtti on erikoistuminen. Nurmi perusti persoonallisen omalla konseptilla toimivan kenkäkaupan 14 vuotta sitten. Pikkukaupungin turistikohteeksi muodostuneeseen kenkäkauppaan saapuu väkeä bussilasteittain etenkin kesäaikaan. Viime vuonna kenkäkauppa Alina sai Uudenkaupungin matkailuoppaiden 19. kerran jaetun opaspäivän ruusun osoituksena, että on tehnyt kaupunkia myönteisellä tavalla tunnetuksi. Leena Sääski ja Mikko Lehtonen kuuntelevat.

– Koulutuksissa on paljon keskusteltu pienryhmissä ja pureskeltu yritysten asioita sekä ideoitu yhdessä. Valmennusten pääpaino on ollut markkinoinnissa ja digimaailmassa. Esimerkiksi Google unohtuu monilta. Maksuttomastikin voi huomattavasti parantaa yrityksen hakukonenäkyvyyttä ja tarjota tietoa potentiaalisille asiakkaille. Jos esimerkiksi sijaintitiedot eivät ole helposti saatavilla, asiakas ei ehkä jaksa nähdä vaivaa.

Mikko Lehtonen kertoo, että paras palaute toteuttajille on ollut se, että koulutuksissa käytyjä asioita on oikeasti viety käytäntöön.

Koulutustarve on kummunnut kuntien elinkeinotoimijoilta sekä yrittäjiltä itseltään.

– Verkkokaupan räjähdysmäinen kasvu, ajankäytön muutokset ja toimintaympäristön muuttuminen ovat uhkia kivijalkakauppiaille. Haastattelemalla yrittäjiä ja elinkeinotoimia saatiin vahvistusta sille, että markkinointi- ja myyntiosaamiseen toivotaan koulutusta. Tavoitteena on lisäksi nostaa kivijalkayritysten arvostusta niiden alueella, Mikko Lehtonen Satakunnan ammattikorkeakoulusta kertoo.
 
Keväällä koulutuksissa paneudutaan muun muassa mainostekstaukseen, kanta-asiakasmarkkinointiin ja verkkokauppaan.

Lue koko juttu Satasilta-sivustolta:
http://www.satasilta.fi/satasilta/hanketarinoita/sparrausta_kivijalkakauppojen_markkinointiin_ja_digiosaamiseen.5141.news

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti